Top Ad unit 728 × 90

Jadual Waktu 2018 UPSR PT3 SPM STAM Terkini

Jadual Waktu 2018 UPSR PT3 SPM STAM Terkini medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Jadual Waktu 2018 UPSR PT3 SPM STAM Terkini

Dalam sistem pendidikan Malaysia, peperiksaan merupakan salah satu entiti untuk menilai kemenjadian murid terutamanya dalam bidang akademik. Kecemerlangan murid dan pelajar dalam peperiksaan akan diperhatikan oleh pelbagai pihak.

UPSR 2018 ini akan bermula pada hari khamis 20 September 2018 bagi kertas Bahasa Cina dan Bahasa Tamil Pemahaman dan Penulisan. Minggu berikutnya pula adalah pada 24 September 2018 bagi kertas Bahasa Melayu Pemahaman dan Penulisan, 25 sSeptember 2017 Bahasa Inggeris Pemahaman dan Penulisan, 26 September 2018 Matematik dan 27 September 2018 Sains.

Pada tahun 2018 ini, bermula pada 13 November 2018 pada hari Selasa. Hanya kertas prinsip perakaunan dan perniagaan yang akan bermula pada 18 September dan 19 September 2018.

Berikut merupakan arahan am yang terdapat dalam jadual jadual peperiksaan ini.

1. Calon wajib menduduki semua kertas peperiksaan bagi mata pelajaran yang didaftar. Calon yang tidak dapat menduduki mana-mana kertas peperiksaan bertulis atau melaksanakan ujian lisan khusus calon persendirian akan dianggap TIDAK HADIR bagi mata pelajaran berkenaan.

Calon yang tidak dapat menduduki atau tidak hadir sesuatu kertas peperiksaan dikehendaki mengemukakan dokumen sokongan seperti surat perakuan doktor atau surat kebenaran khas Pengarah Peperiksaan. Dokumen sokongan ini hendaklah diserahkan kepada Ketua Pengawas Peperiksaan sebelum tamat tempoh peperiksaan SPM 2017.

2.Calon hendaklah menyemak butiran pada Kenyataan Kemasukan Peperiksaan sebelum peperiksaan. Calon hendaklah memaklumkan kepada pihak JPN sekiranya terdapat kesilapan maklumat dan mengisi Borang Pembetulan Maklumat Calon.

Berikut merupakan jadual waktu 2018 peperiksaan yang terkini bagi UPSR, PT3, SPM dan STAM.

Jadual Waktu UPSR 2018

Jadual Waktu PT3 2018

Jadual Waktu SPM 2018

Jadual Waktu STAM 2018

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com ]

The post Jadual Waktu 2018 UPSR PT3 SPM STAM Terkini appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Jadual Waktu 2018 UPSR PT3 SPM STAM Terkini

Jadual Waktu 2018 UPSR PT3 SPM STAM Terkini merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Jadual Waktu 2018 UPSR PT3 SPM STAM Terkini atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Jadual Waktu 2018 UPSR PT3 SPM STAM Terkini Reviewed by Unknown on 3:23 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.