Top Ad unit 728 × 90

DSKP CEFR Bahasa Inggeris KSSM Tingkatan 2

DSKP CEFR Bahasa Inggeris KSSM Tingkatan 2 medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

DSKP CEFR Bahasa Inggeris KSSM Tingkatan 2

Umum mengetahui bahawa pada tahun 2014, perubahan kurikulum akan berlaku pada murid-murid tahun 4 pada tahun 2014. Mereka ini adalah perintis pertama dalam KSSR yang mula dilaksanakan pada tahun 2011. Berikut dibawah adalah penerangan secara ringkas tentang dokumen yang akan digunakan dalam persediaan guru untuk mengajar.

Mulai 2014 Kementerian Pelajaran akan memperkenalkan Kurikulum Standard Sekolah Menengah (KSSM) yang mula diguna pakai pelajar Tingkatan Satu, sementara Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) membabitkan murid Tahun Satu. Adalah dimaklumkan Bahagian Pembangunan Kurikulum, Kementerian Pelajaran Malaysia sedang dalam usaha untuk melaksanakan tinjauan terhadap kandungan kurikulum Sejarah Sekolah Menengah sebagai persediaan menggubal Kurikulum Standard Sekolah Menengah (KSSM) yang akan dilaksanakan mulai tahun 2014.

Sehubungan dengan itu, satu soal selidik akan diadakan bagi mengumpul pandangan dan cadangan masyarakat dari pelbagai lapisan terhadap aspek-aspek yang berkaitan dengan reka bentuk dan kandungan kurikulum Sejarah Sekolah Menengah. Maklumat ini penting kepada proses penambahbaikan kurikulum mata pelajaran Sejarah dalam usaha transformasi kurikulu

Turut mengalami perubahan adalah pengajaran dan pembelajaran Bahasa Inggeris iaitu penggunaan CEFR satu kurikulum bahasa inggeris yang standard.

Sekolah-sekolah dijangka berdepan cabaran dalam melaksanakan Common European Framework of References (CEFR) yang menggunakan buku teks subjek Bahasa Inggeris yang diimport dari luar negara.

Dalam pelan yang diumumkan Kementerian Pendidikan, buku teks Super Minds yang diimport akan digunakan sebagai buku utama manakala buku teks di bawah Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) pula dijadikan bahan yang menyokong buku Super Minds.

Pihak sekolah telah menerima buku teks Super Minds yang berharga RM38.80 senaskah. Buku pinjaman akan diberikan kepada murid-murid.

Berikut merupakan dskp cefr bahasa inggeris tingkatan 2

DSKP CEFR BI Tingkatan 2

In sha Allah berguna kepada rakan guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram.Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post DSKP CEFR Bahasa Inggeris KSSM Tingkatan 2 appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

DSKP CEFR Bahasa Inggeris KSSM Tingkatan 2

DSKP CEFR Bahasa Inggeris KSSM Tingkatan 2 merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link DSKP CEFR Bahasa Inggeris KSSM Tingkatan 2 atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
DSKP CEFR Bahasa Inggeris KSSM Tingkatan 2 Reviewed by Unknown on 1:37 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.