Top Ad unit 728 × 90

Modul A untuk Bahasa Inggeris Penulisan UPSR

Modul A untuk Bahasa Inggeris Penulisan UPSR medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Modul A untuk Bahasa Inggeris Penulisan UPSR

Untuk mendapat A dalam Bahasa Inggeris Penulisan pastinya bukan perkara yang mudah. Hanya murid yang benar-benar cemerlang sahaja yang mampu mendapat A dalam Bahasa Inggeris Penulisan. Mendapat A dalam BI pemahaman bukanlah jaminan untuk mendapat A dalam Bahasa Inggeris Penulisan.

Ini disebabkan kemahiran menulis dalam Bahasa Inggeris bukanlah satu kemahiran yang mudah dan senang dikuasai oleh murid.

Perkongsian kali ini melibatkan modul A untuk Bahasa Inggeris Penulisan UPSR. Semoga dapat membantu murid memperolehi A dalam Bahasa Inggeris Penulisan oleh Cikgu Ahmad Syamil. Antara contoh karangan yang terdapat dalam modul ini adalah

Dear Aryan,

How are you my lovely friend? I hope you are in a pink of health. I am in Gold Coast now.

My family and I arrived here last week. We stayed in my aunt’s house near the town. One of my favored moments was watching dolphins in Sea World Gold Coast. It was an expansive aquatic-themed amusement park.

Apart from that, I also watched the sun rose above sandy beaches and I walked along the sparkling Surfers Paradise. I was bursting with excitements. You should persuade your father to come here. It is surely going to be an unforgettable trip.

Hope to hear from you soon. Goodbye!

A pleasant morning, I bid to the headmaster, teachers and fellow friends.

I am Zahra, the Head of School Prefect.

I am standing here to deliver a speech on ‘strangers’.

Teachers and friends,

Strangers are people whom one does not know. If a stranger offers you a candy, never accept it. You should love yourself more than the tasty candy.

Secondly, you must avoid walking alone. This will open the opportunity for strangers to get close to you.

Lastly, if any stranger approaches you, do not hesitate to scream as loud as possible. This will attract the public.

Something to ponder, do you still want to risk your precious life for a stranger? Thank you for listening.

Berikut merupakan modul A untuk Bahasa Inggeris Penulisan UPSR.

Module A for English Writting (UPSR)

Semoga bermanfaat.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di http://ift.tt/2qvqNZn  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> http://ift.tt/2qvHS5G

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Modul A untuk Bahasa Inggeris Penulisan UPSR appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Modul A untuk Bahasa Inggeris Penulisan UPSR

Modul A untuk Bahasa Inggeris Penulisan UPSR merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Modul A untuk Bahasa Inggeris Penulisan UPSR atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Modul A untuk Bahasa Inggeris Penulisan UPSR Reviewed by Unknown on 12:21 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.