Top Ad unit 728 × 90

Modul Pdp Sains Tahun 6 kssr

Modul Pdp Sains Tahun 6 kssr medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Modul Pdp Sains Tahun 6 kssr

Sejak KSSR diperkenalkan, KPM juga telah mengeluarkan hampir setiap modul bagi setiap mata pelajaran untuk menjadi panduan dan rujukan guru.

Dalam modul ini juga, telah disediakan beberapa contoh rph ataupun lembaran kerja untuk digunakan oleh guru di dalam kelas nanti.

Modul pdp ini telah disediakan untuk membantu guru dalam pdp mata pelajaran sains. Modul ini mengandungi beberapa unit di mana setiap topik mengandungi satu atau lebih standard pembelajaran.

Walaupun dalam modul ini telah diperuntukkan masanya, namun ia bukan perkara yang wajib dipatuhi oleh guru. Ini disebabkan, cadangan aktiviti yang digunakan dalam modul ini perlu juga mengikuti kesesuaian persekitaran, bahan dan kepelbagaian murid.

Modul ini disediakan dengan menggunakan pendekatan inkuiri di samping menggabungjalin pendekatan pedagogi yang lain bersesuaian. Penerapan elemn tmk,keusahawanan, dan kreativiti serta inovasi disisipkan di mana yang sesuai dalam modul ini bagi membimbing guru dalam melaksanakannya.

Modul ini menyediakan pelbagai cadangan aktiviti yang boleh digunakan oleh guru untuk murid pelbagai kecerdasan supaya semua murid boleh mencapai standard pembelajaran yang telah ditetapkan.

Aktivit yang dicadangkan juga mengambil kira amalan terbaik bagi membantu murid mencapai SP yang telah ditentukan. Guru digalakkan mengubahsuai modul ini bersesuaian dengan murid dan peralatan yang terdapat di sekolah. Guru juga digalakkan membina modul pdp yang bersesuaian dengan murid mereka.

Berikut merupakan modul PDP Tahun 6 Sains KSSR.

Modul Pdp Sains Tahun 6 KSSR

Semoga bermanfaat.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di http://ift.tt/2qvqNZn  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> http://ift.tt/2qvHS5G

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Modul Pdp Sains Tahun 6 kssr appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Modul Pdp Sains Tahun 6 kssr

Modul Pdp Sains Tahun 6 kssr merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Modul Pdp Sains Tahun 6 kssr atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Modul Pdp Sains Tahun 6 kssr Reviewed by Unknown on 12:31 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.