Top Ad unit 728 × 90

Koleksi Ujian Pertengahan Penggal 2 Ogos Tingkatan 1 KSSM

Koleksi Ujian Pertengahan Penggal 2 Ogos Tingkatan 1 KSSM medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Koleksi Ujian Pertengahan Penggal 2 Ogos Tingkatan 1 KSSM

Bermula tahun 2017, kurikulum sekolah menengah Tingkatan 1 mula digantikan dengan KSSM iaitu Kurikulum Standard Sekolah Menengah. KSSM ini bermula dengan murid tahun 1 yang bermula dengan KSSR pada tahun 2011. Proses ini merupakan satu proses transformasi kurikulum yang dilaksanakan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia.

Proses transformasi ini akan dilaksanakan secara berperingkat di sekolah menengah sehingga tahun 2021 iaitu di tingkatan 5.

Pelaksanaan Kurikulum Standard Sekolah Menengah (KSSM) bermula pada sesi persekolahan 2017 tingkatan 1 dan 2018 bagi tingkatan 2 bagi menggantikan Kurikulum Bersepadu Sekolah Menengah (KBSM) diyakini mampu melahirkan murid yang dinamik untuk bersaing di peringkat glo­bal.

Enam tunjang KSSM ialah komunikasi, perkembangan fizikal dan estetika, kemanusiaan, ke­­­te­­­rampilan diri, sains dan tek­no­logi serta kerohanian, sikap dan nilai. Bagaimanapun KSSM mengekalkan semua prinsip KBSM bagi prinsip kurikulum sekolah menengah.

KSSM menggunakan peruntukan masa dalam jam setahun berbanding minit seminggu ketika KBSM dan guru akan melaksanakan proses pengajaran dan pembelajaran serta juga pentaksiran berdasarkan satu dokumen standard yang dikenali sebagai Dokumen Stan­dard Kurikulum dan Pentaksiran (DSKP)

Peperiksaan yang diadakan pula sebenarnya mempunyai kepentingannya yang tersendiri. Murid-murid akan mempunyai motivasi diri yang tinggi dengan adanya peperiksaan. Ganjaran yang mereka perolehi selepas peperiksaan akan membina pertandingan yang sihat. Murid-murid akan berusaha bersungguh-sungguh dan guru akan sentiasa mencari jalan untuk menyampaikan pelajaraan dengan lebih kreatif.

Seluruh tujuan pembelajaran akan menjurus untuk mendapatkan ilmu. Jika belajar tidak didesak untuk menghafal, murid-murid akan bersikap sambil lewa. Apabila murid-murid dimotivasi untuk mencapaai gred yang baik dalam peperiksaan, murid-akan berusaha bersungguh-sungguh dan akan lebih menghargai ilmu dan proses mendapatkannya.

Gred yang baik akan menjamin kesenangan hidup pada masa akan datang. Pencapaian yang cemerlang akan membuka peluang mereka untuk melanjutkaan pelajaran atau mendapatkan pekerjaan yang baik.

Berikut merupakan koleksi ujian pertengahan penggal 2 ogos tingkatan 1 KSSM pelbagai mata pelajaran.

Ujian ogos matematik tingkatan 1 kssm

Ujian Ogos Sejarah Tingkatan 1 KSSM

Ujian Ogos Bahasa Inggeris Tingkatan 1 KSSM

Ujian Ogos RBT Tingkatan 1 KSSM

Ujian Ogos Asas Sains Komputer Tingkatan 1

Ujian Ogos Pendidikan Moral Tingkatan 1 KSSM

Ujian Ogos Sains Tingkatan 1 KSSM

Ujian Ogos Geografi Tingkatan 1 KSSM

Ujian Ogos Bahasa Melayu Tingkatan 1 KSSM

Semoga bermanfaat kepada guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Koleksi Ujian Pertengahan Penggal 2 Ogos Tingkatan 1 KSSM appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Koleksi Ujian Pertengahan Penggal 2 Ogos Tingkatan 1 KSSM

Koleksi Ujian Pertengahan Penggal 2 Ogos Tingkatan 1 KSSM merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Koleksi Ujian Pertengahan Penggal 2 Ogos Tingkatan 1 KSSM atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Koleksi Ujian Pertengahan Penggal 2 Ogos Tingkatan 1 KSSM Reviewed by Unknown on 5:52 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.