Top Ad unit 728 × 90

Koleksi Lengkap Minit Mesyuarat Panitia Mata Pelajaran

Koleksi Lengkap Minit Mesyuarat Panitia Mata Pelajaran medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Koleksi Lengkap Minit Mesyuarat Panitia Mata Pelajaran

Minit mesyuarat ialah satu hal atau perkara yang telah dibincangkan dalam sesuatu mesyuarat dan persetujuan telah dicapai terhadap perbincangan tersebut.Ini bermakna catatan minit mesyuarat amat penting bagi membolehkan tindakan dapat dilaksanakan oleh pihak-pihak yang terlibat dengan berkesan. Minit mesyuarat menjadi panduan perlaksanaan yang terlibat.

Minit mesyuarat ialah laporan mengenai perkara yang dibincangkan atau diputuskan dalam sesuatu mesyuarat. Minit mesyuarat penting kerana minit merupakan sumber rujukan masa hadapan. Format minit lazimnya, disusun mengikut agenda mesyuarat dan perlu kelihatan kemas dan teratur.

Tanpa penulisan minit mesyuarat yang baik dan sempurna perlaksanaan mesyuarat juga tidak akan sempurna,ini bermakna minit mesyuarat adalah satu perkara yang penting kerana ianya akan merakamkan segala maklumat yang diajukan dan dibincangkan didalam mesyuarat tersebut.

Terdapat kaedah dalam menguruskan minit mesyuarat,ia merangkumi pelbagai cara dalam menulis minit mesyuarat tersebut.

Ada yang kelihatan kemas,rapi,jelas dan ringkas dan ada juga yang berjela-jela dan tidak mengikut peraturan dan format tertentu walaupun isi penting bagi sesuatu minit mesyuarat itu terdapat didalamnya.

Bagi mewujudkan kesempurnaan dalam mesyuarat,minit mesyuarat perlulah lengkap dan teratur bagi memastikan segala maklumat tersebut diperolehi dengan lengkap.

Sesuatu minit mesyuarat perlulah mengandungi tajuk iaitu nama mesyuarat berkenaan ,bilangan mesyuarat yang biasanya di tulis diatas sekali,tarikh mesyuarat iaitu bila mesyuarat tersebut akan diadakan,tempat mesyuarat iaitu dimanakah mesyuarat tersebut akan diadakan,senarai kehadiran iaitu bilangan ahli yang hadir dan jumlah tersebut perlulah dicatatkan,agenda mesyuarat,catatan mesyuarat dengan tindakan serta tandatangan penyelia mesyuarat.

Antara kepentingan minit mesyuarat adalah sebagai bahan bukti berlakunya mesyuarat atau perbincangan antara dua belah pihak. Minit mesyuararat berperanan sebagai bahan bukti wujudnya perbincangan atau kata putus antara kedua-dua belah pihak. Sebagai contoh, sekiranya belaku pertikaian antara kedua belah pihak, maka ia boleh merujuk kepada minit mesyuarat bagi menegakkan keadilan dan mengurangkan konflik antara kedua belah pihak.

Berikut merupakan koleksi minit mesyuarat Panitia Mata Pelajaran bagi kali yang pertama, kedua, ketiga dan keempat. Semoga memudahkan urusan guru. Panitia mata pelajaran yang lain akan disediakan nanti.

Koleksi Lengkap Minit mesyuarat bahasa melayu

Minit mesyuarat bahasa inggeris

Minit mesyuarat matematik

Minit mesyuarat sains

Semoga bermanfaat kepada guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di https://www.facebook.com/SumberPendidikanGuru  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> https://telegram.me/sumberpendidikan 

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Koleksi Lengkap Minit Mesyuarat Panitia Mata Pelajaran appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Koleksi Lengkap Minit Mesyuarat Panitia Mata Pelajaran

Koleksi Lengkap Minit Mesyuarat Panitia Mata Pelajaran merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Koleksi Lengkap Minit Mesyuarat Panitia Mata Pelajaran atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Koleksi Lengkap Minit Mesyuarat Panitia Mata Pelajaran Reviewed by Unknown on 12:12 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.