Top Ad unit 728 × 90

Himpunan Terbaik Penjodoh Bilangan

Himpunan Terbaik Penjodoh Bilangan medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Sistem Guru Online
Sistem Guru Online - Komuniti Pendidikan Malaysia

 

Himpunan Terbaik Penjodoh Bilangan. Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Alhamdulillah, pada kali ini, kami dapat menghimpunkan penjodoh bilangan berserta contoh dan grafik yang menarik untuk dimuat turun. Umum sedia maklum, penjodoh bilangan ialah kata yang digunakan bersama-sama dengan kata bilangan untuk membilang kata nama konkrit (bukan abstrak) seperti orang, haiwan, benda, tempat, dan sebagainya. Ia digunakan sebelum sesuatu kata atau nama yang menunjukkan jumlah atau bilangan. Kadangkala kata bilangan disertai penjodoh bilangan seperti batang, buah, ekor, orang, dan sebagainya.

Berikut merupakan 29 penjodoh bilangan berserta contoh dengan grafik yang menarik :
CATATAN : Setakat ini, kami hanya dapat kongsikan sebanyak 29 penjodoh bilangan sahaja. Kami akan sentiasa mengemas kini penjodoh bilangan ini dari semasa ke semasa sekiranya terdapat penambahan yang lain.

Dapatkan “Himpunan Terbaik Penjodoh Bilangan” di sini


Di sini admin nak kongsikan bahan tersebut. Sila download menggunakan link yang telah disediakan.

Format dokumen ini adalah dalam ‘PDF’

Download : Himpunan Terbaik Penjodoh Bilangan

 

Selamat memuat turun bahan-bahan ini. Semoga pekongsian Himpunan Terbaik Penjodoh Bilangan ini bermanfaat khususnya kepada guru-guru Bahasa Melayu dalam membantu mereka mengajar Kata Bilangan dan Penjodoh Bilangan dalam aktiviti PdPc.

SISTEM GURU ONLINE
Komuniti Pendidikan Malaysia

Himpunan Terbaik Penjodoh Bilangan
Mohd Suhaimin Isnen


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Himpunan Terbaik Penjodoh Bilangan

Himpunan Terbaik Penjodoh Bilangan merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Himpunan Terbaik Penjodoh Bilangan atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Himpunan Terbaik Penjodoh Bilangan Reviewed by Unknown on 7:44 PM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.