Top Ad unit 728 × 90

Ramalan SPM Matematik

Ramalan SPM Matematik medium Perkongsian Bestari Warga Pendidikan Malaysia. Perkongsian bahan-bahan pendidikan, hebahan berita semasa dan pemberitahuan informasi.

Ramalan SPM Matematik

Sijil Pelajaran Malaysia atau SPM merupakan satu penilaian yang diadakan di penghujung waktu pendidikan murid di peringkat menengah. SPM ini boleh dikatakan sebagai tiket emas kepada pelajar untuk memasuki pelbagai aliran dan pusat pendidikan pengajian tinggi.

Bagi murid yang cemerlang, pastinya akan berpeluang untuk melanjutkan pelajaran di luar negara dengan dibiayai penuh oleh biasiswa yang disediakan oleh pelbagai pihak dan organisasi.

Dan, pastinya murid yang belajar di luar negara dengan dibiayai oleh pelbagai organisasi dan mendapat keputusan yang baik di peringkat sarjana pastinya akan mendapat tawaran kerja yang bagus dengan gaji yang lumayan.

Berikut merupakan contoh soalan ramalan SPM matematik.

Syarikat anda ingin menghasilkan bingkai gambar sebagai projek baru. Bingkai akan dibuat daripada sekeping besi dan bagi memastikan ia tidak berat, luas akhir perlu berukuran 84 cm persegi. Ukuran dalaman bingkai tersebut ialah 11cm kali 6 cm. Berapakah ukuran lebar x besi tersebut.

Harga bagi 3 helai tuala melebih harga 2 pasang stokin sebanyak RM 22.00. Jumlah harga bagi 3 helai tuala dan 3 pasang stokin ialah Rm 45.00. Cari harga bagi 1 pasang stoking.

Rajah 4 menunjukkan sebuah prisma tegak. Tapak ABCD ialah sebuah segi empat sama yang mengufuk dan ADEH ialah sebuah permukaan segi empat sama. Trapezium ABGH merupakan keratan rentas seragam prisma tersebut.

Berikut adalah soalan ramalan matematik SPM.

RAMALAN MATEMATIK SPM

Semoga bermanfaat kepada guru.

Jangan lupa share kepada kawan2 ya pada group whasapp dan telegram. Klik sahaja button share tersebut. Sama-sama bantu membantu antara satu sama lain.

Follow kami di Facebook di http://ift.tt/2qvqNZn  dan Follow kami di telegram untuk pelbagai info dan maklumat terkini serta bahan -> http://ift.tt/2qvHS5G

[ Sebarang sumbangan bahan pendidikan, masalah, aduan, keperluan dan perkara berkaitan laman web (website) boleh hubungi kami di emel helpdesk@sumberpendidikan.com  / sumberpendidikanguru@gmail.com]

The post Ramalan SPM Matematik appeared first on Sumber Pendidikan.


Koleksi bahan-bahan pendidikan untuk warga guru, ibu-bapa dan murid pautan download percuma dan bestari.

Ramalan SPM Matematik

Ramalan SPM Matematik merupakan artikel ulangsiar. Untuk maklumat lanjut atau informasi sepenuhnya sila klik pautan sumber.
Link Ramalan SPM Matematik atau pautan download media atau bahan bantu mengajar yang berbentuk softcopy seperti gambar, video, soalan, pekeliling, bahan bantu mengajar dan media lainnya di blog sksungaitong ini adalah ulangsiar dari beberapa laman blog dan website pendidikan di Malaysia. Halaman tersebut berkongsi bahan percuma dan tidak berasaskan keuntungan.
Ramalan SPM Matematik Reviewed by Unknown on 1:32 AM Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Sokesto Bestari © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.